The Sims je počítačová hra, která vytvořila nový samostatný žánr – simulátor života
Tato dnes již legendární hra poprvé spatřila světlo světa v roce 2000 a do roku 2003, kdy byl de facto ukončen vývoj The Sims, jsi hru oblíbili miliony fanoušků po celém světě. Koneckonců číslo 16 milionů prodaných kopií z roku 2005, které dělá z TS nejúspěšnější (v počtu prodaných kusů) hru na světě. Hru vymyslel dnes již legendární tvůrce počítačových her Willa Wrighta, vyrobilo ji studio Maxis, které dnes je již součástí EA.
Její úspěch, ale nebyl náhodný. Hra přinesla hráčům to, co zatím od žádné jiné hry (ehm, až na pár nezdařilých pokusů, od konkurenčních studií...) nedostali, sice se na první pohled může zdát, že hra je zaměřená více méně na ženskou část populace, opak může být pravdou. A o co se vlastně jedná? Upřímně řečeno nevěřím, že by to někdo, kdo se trochu o TS zajímá nevěděl, ale přece.
Hra The Sims je rodinou "strategií" ve, které ovladáte až osmi členou rodinku (nebo partu) lidí, ehm vlastně Simů... Jelikož Simové nestárnou, tak pokud se o své Simy dobře staráte, tak je hra nekone čná. Již jsem na to narazil, důležitou věcí ve hře je správné starání se o svěřené Simy, musíte jim doplňovat jednotlivé potřeby (např. jídlo, hygiena, životní prostředí, ...), jejich výsledný stav se pak promítá do výsledné nálady Sima, pokud má dobrou náladu dokáže se lépe seznamovat a také nemá potřebu se hádat, zárověň má chuť se učit nové věci.
Pokud má Sim špatnou náladu je tomu přesně naopak. Tak to bychom měli obligátní specifikaci hry a nyní se můžeme vrátit k samotné hře. Jak již bylo zmíněno výše, vývoj hry byl de facto ukončen vydaním posledního datadisku roce 2003, za ty tři roky stihl Maxis vydat celkem sedm datadisků . O přínosu této hry k hrám obecně není pochyb, proto jsi myslím, že jsi své místo v pomyslné počítačové síni slávy zaslouží... V roce 2004 hru vystřídali dosud aktuální The Sims 2.
Na závěr ještě malá zajímavost: Věděli jste, že The Sims mě l být původně jen o stavení domů?